Cozumel

9.0
Occidental Allegro Cozumel****

8-11-2007
Evelien
Wij hebben 10 nachten met een groep duikers in het hotel gezeten. Alles was prima, de reis verliep erg vlot en het hotel is heerlijk! De kamers erg ruim, en schoon, het eten gevarieerd en uitgebreid. Er komt zelfs bediening op het strand. Het duikcentrum zit aan het hotel vast, dus geen gesjouw met je spullen. 2 duiken in de ochtend en je kan ook nog 2 duiken in de middag maken. Er gaat altijd een duikgids mee en het zijn allemaal driftduiken. Het duiken is mooi in Cozumel. In het hotel kan je je uitstapjes regelen, maak ook een tour rond het eiland met een gids dat is erg leuk en leert de omgeving kennen!nog een tip: neem veel anti muggenspul mee zoals Deet spuitbussen etc. je wordt anders helemaal lekgeprikt, door zandvlooien en muggen.
3-1-2008
krista
Erg goede tijd gehad. Mooi resort, goede verzorging en schitterend duiken. Zelf in januari was het heerlijk weer en niet al te druk
  • Reis vertrek datumJan. 2007
30-11-2006
2 gepassioneerde duikers
Dit hotel was werkelijk fantastisch. Alles zag er piccobello uit, zowel kamers als restaurants en zwembaden. Wij hadden all-inclusive en zelfs dan komen ze op het strand nog vragen of je iets te drinken lust. Tevens werden hier geen ligbedjes gereserveerd, wat wij op Playa del Carmen ( hotel, zelfde keten ) wel meemaakten en erg irritant vonden. Je bent wel aangewezen op het hotel, want San Miguel ligt niet op loopafstand, maar als je van rust houdt, moet je hier zeker naar toe.
  • Reis vertrek datumNov. 2006
1-11-2006
Mieke en Eelco
Wij hebben 13 dagen doorgebracht in het Occidental Allegro. Alles was bovenverwachting. De kamers waren goed en netjes, mooi strand met genoeg ligbedjes en bij de zwembaden ook, handdoekenservice, mooie aangelegde tuin waar je leguanen tegenkomt, het personeel was erg vriendelijk,leuk entertainment-team, waterpolo, vollybal, spelletjes en noem maar op en s'avonds gaven ze nog een show weg. Het eten was heerlijk. Alles was TOP !!!!. Ze hebben vreselijk hun best gedaan om alles weer draaiend te krijgen na de 2 orkanen van 2005 en het is hun erg goed gelukt. Je bent even onderweg, maar dan heb je ook wat. We zijn ook nog 1 middag wezen kijken in het zuster hotel in Playa Del Carmen, maar na 1 uurtje zijn we snel weer weg gegaan. Wij zijn ook wezen zwemmen met de dolfijnen en hebben een rondje eiland gedaan met een auto. Het is voor ons een onvergetelijke vakantie geworden.
  • Reisgezelschap
4-2-2005
Nicole
Wij zijn hier een dagje geweest omdat wij in het zusterhotel in Playa del Carmen zaten ( hoort dan bij de service dat je ook een dag hier mag vertoefen ). Prachtig gelegen aan een rustige zee, ongeveer 20 minuten vanaf de haven met een taxi. Mooi aangelegde tuinen, goed eten, vriendelijke medewerkers. Vooral de huisjes die aan het zwembad en de zee liggen zouden mijn voorkeur hebben. Bij elk huisje een hagmat op het terras/balkon.Ik denk alleen wel dat als je na een vlucht van 11 uur aan komt, je misschien beetr eerst een nachtje in een hotel op het vasteland kan slapen voordat je hiernaartoe gaat. Douna, taxi,ferry,taxi...dan ben je wel 14 uur onderweg.
  • Reisgezelschap