Reviews over Zermatt

Après ski 8.8
Zorg voor natuur 9.4

24-2-2019
Pauline
Dit dorp heeft alles! Grote aanrader!
Groot skigebied met gondels en stoeltjesliften. Prachtig skiën bij de bekende Matterhorn. Er is ook een mogelijkheid om naar Italië te skiën. Het dorp is autovrij. Veel apres ski hutjes, en voor de liefhebber is er na/tijdens het apres ski een mcdonalds in het dorp voor een lekkere vette snack. Al met al prachtig dorp, voor zowel wandelen, skiën en apres skiën! Echte aanrader!
  • Reis vertrek datumFeb. 2018
Zorg voor natuur 10.0
21-9-2014
Fam. van de Maat
Leuk dorp
Gezellig drukke winkelstraat met veel mooie (en ook dure) winkels. Grote keuze uit restaurants met o.a. typisch Zwitserse gerechten (kaasfondue en raclette).
  • Reis vertrek datumSept. 2014
Sfeer 9.0
Zorg voor natuur 9.0
29-4-2016
Sharon Hoogeveen
Fantastische omgeving!
Hier moet je echt geweest zijn. Zermatt met zijn autovrije zones, het treintje ernaartoe. En natuurlijk de Matterhorn! Het is allemaal prachtig. Mooie natuur, schone lucht, en zelfs in hartje zomer ligt er bovenop sneeuw :-) Zeker de moeite waard om met een gondeltje naar boven te gaan. Het kost wat, maar het is het zeker waard!
  • Reis vertrek datumJuli 2014
Après ski 8.0
Zorg voor natuur 10.0
11-9-2013
Da
Fantastische start voor uitgebreide wandeltochten
Zomer 2013 hebben we met onze kinderen van 11 en 13 jaar vanuit Zermatt een drie-daagse wandeltocht gemaakt rond de bergen van Zermatt, en overnacht in twee verschillende berghutten/hotels (de Schönberghütte en Hotel du Trift). Een aanrader voor iedereen die houdt van wandelen, schone lucht, bergen en een flinke dosis energie en sterke benen heeft! Wel is het een dure omgeving, zoals veel in Zwitserland, maar daar krijg je ook iets voor terug.
  • Reis vertrek datumAug. 2013
10-8-2013
Jos Lenaers
Zermatt
De liften en tandradtreinen zijn niet goedkoop maar toch de moeite waard, kies zeker voor een heldere dag als je naar boven gaat en maak er een daguitstap van. Bijvoorbeeld aankomst op een top (Gornergrat?) met de trein en dan een dagwandeling tot halverwege (of verder) en van daar weer terug het treintje...
  • Reis vertrek datumJuli 2013
Cultuur 5.0
18-8-2013
katrien
Duur maar echt voor herhaling vatbaar
We wisten op voorhand dat deze bestemming ons een rib uit ons lijf zou kosten, en dit werd ook werkelijkheid. Dit buiten beschouwing gelaten, vonden we Zermatt toch een topbestemming. Zeer bijzonder door het feit dat alles autovrij is en midden tussen de machtige bergtoppen. We hadden tevens geluk dat we prachtig weer hadden waardoor we ten volle konden genieten van deze prachtige natuur. Iedereen die er komt, komt voor de geweldige natuur. Eventueel minpunt is de zeer commerciële uitbating waardoor elke bergrug en top volstaat met liften, treintjes, enz om het de minder mobiele en Japanse toerist gemakkelijk te maken.
  • Reis vertrek datumJuli 2013
  • Reis vertrek datumJuni 2013
12-2-2013
Jacques René Herweijer
Waanzinnige plaats
Heerlijk autovrij dorp met een enorm gevarieerd skigebied. De restaurants op de piste zijn een beleving op zich. Apres ski op de weg naar het dorp op diverse plaatsen is geweldig. Onovertroffen bergwereld met als centrum de Matterhorn. Aangesloten met een groot skigebied in Italië. Leuke winkelstraten in het dorp geven de avond kleur.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumFeb. 2013
Cultuur 9.0
Skigebied gevorderden 10.0
Après ski 9.0
26-1-2013
Klaas
Super ski gebied
Zermatt biedt enorm veel mogelijkheden om te skiën, en de afdeling van de kleine Matterhorn is een belevenis op zich. Maar ga niet in het hoog seizoen want dan kan je tot een uur moeten wachten tot dat je naar boven kan in een gondel met 100 personen. De overige ski gebieden in Zermatt zijn goed toegankelijk.
  • Reis vertrek datumJan. 2013
Sfeer in het dorp 7.0
Skigebied beginners 7.0
Skigebied gevorderden 10.0
12-2-2013
oetintwente
Erg mooi dorp temidden van fantastishe natuur!
Zermatt winterwandelen en skiën! We zijn in december 2012 met wintervakantie geweest in Zermatt en ik wil hierover graag een kort verslag doen. We hebben gelogeerd in Hotel Restaurant Alpenrose dichtbij de kabelbaan naar Schwarzsee en Matterhorn Glacier Paradise. De skiërs kunnen een uitgebreide ski-kaart kopen zodat ze een heel groot gebied hebben, inclusief Italië; verder kunnen zij gebruik maken van de Gornergrat-tandradbaan en de vele kabelbanen; een waar skiparadijs! Voor de winterwandelaars, die vaak worden vergeten, zijn er ook vele mogelijkheden, vooral als men een Peakpass aanschaft. Vanaf deze punten heeft men een super uitzicht op de machtige bergwereld met de Matterhorn (4478 m) als blikvanger en veelal is er een restaurant met terras aanwezig:
  • Reis vertrek datumDec. 2012
Uitgaansleven 8.0