Reviews over St. Valéry-sur-Somme

Zorg voor natuur 8.9

7-8-2019
Fam Schuijers
Leuk plaatsje
Leuk plaatsje. Paar leuke eetgelegenheden. In de hoofdstraat een heel leuke: Le Jardin. Op zondagochtend is er markt (toen wij er waren), sfeervol. Boottochtjes aan te raden: zeehonden spotten :) Er is een gratis parkeerplaats in de buurt.
  • Reis vertrek datumAug. 2019
Omgeving 7.0
21-8-2017
CM te W
Mooie stad/dorp en omgeving
Leuk oud stadsdeel, gezellige terrasjes en winkelstraat. Zijn met het stoomtreintje mee geweest, ook een aanrader.
  • Reis vertrek datumAug. 2017
24-7-2017
Sofieenwim
Zalig mooi stadje!!!
Ik hou van deze stad. De baai. De bebloemde straatjes. Het gezellige winkelstraatje. De dijk met de schitterende grote huizen! De wandeling naar het middeleeuwse deel. Het Chapel des Marins. De heerlijke gerechten in de gezellige restaurantjes. Ik heb mijn hart een beetje verloren aan dit stadje!
  • Reis vertrek datumJuli 2017
Uitgaansleven 9.0
10-5-2017
Leoni
leuke middeleeuwse plaats
Vanuit de haven kun je de hele kade aflopen tot het strand. Leuke wandeling. Langs de kade veel restaurants. Levendig stadje, gezellig om doorheen te wandelen en aansluitend te lunchen of dineren in één van de vele restaurants. De trein die om de baai van de Somme rijdt, is een aanrader.
  • Reis vertrek datumMei 2017
22-8-2016
Anna
Gezellig toeristisch
Leuke plek aan de baai van Somme. Leuk wandelpad langs de baai en veel restaurantjes en terrasjes. Erg toeristisch. Vergeet ook niet het oude gedeelte, van daaruit kun je met een pad naar beneden waar je bij een strandje met beachclub uitkomt. Hier start ook de wandelboulevard richting het dorp.
  • Reis vertrek datumAug. 2016
Uitgaansleven 6.0
8-8-2016
uit het Westland
Prachtige kust!
Bijzonder om mee te maken: het verschil tussen eb en vloed. Fantastisch!! Onze kinderen hebben zich prima vermaakt met krabbetjes zoeken op het strand.
  • Reis vertrek datumAug. 2016
Uitgaansleven 8.0
Stranden 10.0
Zorg voor natuur 9.0
17-5-2016
EindelijkVakantie
Promenade heen en terug, that's it! zeeer saai!
We hadden er meer van verwacht gezien de score hier, de stoomtrein hebben we niet gedaan (1u heen & 1u terug van/naar le crotoy). De winkels waren overal gesloten op een weekdag. Enkel de promenade tot aan het jeanne d'arc stukje kasteel en terug langs de binnenstad. Trok echt op niets, we zijn weer geleerd dat we voor Frankrijk nog verder moeten rijden... Ook altijd péages en dikke zever met die snelheden in het industriegebied, 70, 90, 70, 110,130 met flitsers, precies een spelletje, om slecht te komen. Gegeten bij le grand terrasse, superslecht. Geen saus bij de frieten, vlees 'bien cuit' gevraagd en rauw vanbinnen. Mosselen superklein (<1cm) voor €45 voor ons 3, beter een Mc Menu gegeten van €4.95 de man en €30 bespaard. Zwak zwak zwak...
  • Reis vertrek datumMei 2016
Zorg voor natuur 2.0
7-6-2016
K.
Gezellig
Leuk strand als het mooi weer is, mooie natuur. Héél leuk met oude trein!
  • Reis vertrek datumAug. 2015
Stranden 8.0
Zorg voor natuur 10.0
30-7-2015
Johan
Leuke plek om naar toe te gaan
Gezellig en druk. Leuk fietsen.
  • Reis vertrek datumJuli 2015
Uitgaansleven 7.0
Cultuur 7.0
Sfeer 7.0
Zorg voor natuur 7.0
17-5-2015
Dorine C
Mooie plaats met verschillende bezienswaardigheden
Op de terugweg naar huis stopten we hier. Parkeren is overal betalend, maar net buiten het centrum bij een bos (voorbij MacDonalds links in) parkeerden we gratis. Gedurende onze wandeling zagen we een mooi haventje, een stoomtrein, mooie historische gebouwen, fantastische vergezichten, een wekelijkse markt en vele restaurantjes. Voor ons een aangename verrassing.
  • Reis vertrek datumMei 2015
Uitgaansleven 6.0