Reviews over Eernewoude / Earnewald

Zorg voor natuur 7.6

24-9-2020
Eleonora
Leuk plaatsje
Gemakkelijk met het pontje overzetten.
  • Reis vertrek datumSept. 2020
30-8-2020
Machiel
Fijne plek, rust en natuur in aangename luxe
Complete camping. Wij hadden twee weken een mooi ruime plek aan het water en een valk gehuurd die voor de vouwwagen lag. Veel gezeild, prima supermarkt en eetcafé, fijne schone douches en vriendelijk personeel. De jongens hadden de eerste week zeillessen die ook goed bevielen. Ook de slecht weer week was prima. Enige minpuntje was de kwaliteit van de huurboot maar naar ik begreep wordt daar aan gewerkt.
  • Reis vertrek datumAug. 2020
11-7-2020
Eva
Weinig voor kinderen
Er zijn weinig faciliteiten voor kinderen helaas, alles is gericht op de watersport. Je kunt maar vier minuten douchen, daarna moet je drie minuten wachten. Echt veel te kort, min. vijf of zes minuten was al beter geweest. Je kunt de douche ook niet uitzetten als je klaar bent, dus niet echt een milieuvriendelijk systeem. Nergens op de camping staan prullenbakken, dus er slingert hier en daar wat vuil rond. Verder prima camping met mooie ruime plekken en schoon sanitair. Buitenbad zou verwarmd zijn, maar volgens de kinderen is het koud.
  • Reis vertrek datumJuli 2020
Zorg voor natuur 5.0
24-6-2019
Rudy Maerien
Prachtige omgeving!
Het is er gewoonweg prachtig en iedereen is er altijd even vriendelijk. Na zovele jaren dat ik er al op vakantie kom voelt dit telkens aan als thuiskomen. Zolang ik kan ga ik elk jaar minstens 1 x er naartoe.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumJuni 2019
Cultuur 9.0
8-4-2019
Elvira en Jan Wolfard
Rust en natuur puur
Gezellig klein dorpje waar je eigenlijk alles vindt voor een fijne vakantie Wij zijn er elk jaar met pingsteren op een kleine Camping aan de andere kant van het water zit een grote familie Camping Goed sorteerte Supermarkt en Restaurants in het dorpje Je kan op verschillende plaatsen bootjes huren Wij komen er erg graag en kunnen iedereen die van water houd en rust het aanbevelen
  • Reis vertrek datumMei 2018
8-1-2018
fam. Madern
heel goed, mooi huis, mooie omgeving,
de zeearend heeft hier zijn verblijf
  • Reis vertrek datumDec. 2017
Uitgaansleven 7.0
Cultuur 7.0
20-8-2017
Arjan Staal
Aardig dorpje aan het water
Wij stonden op camping It Wiid in Eernewoude. In het dorp zelf zit een kleine supermarkt waar de prijzen enorm veel hoger zijn dan in een grotere stad, voor de dagelijkse dingen gingen we naar een plaats als Dokum of Grau. Er is in Eernewoude ook een tankstation waar de brandstof 20 cent per liter duurder is dan de gemiddelde tankstations. Beide winkels hebben waarschijnlijk hoge prijzen omdat er veel mensen met een boot langs komen, je bent dan wel aangewezen op deze voorzieningen, dat is blijkbaar een mooie gelegenheid om enorme veel extra te vragen voor producten. Vanaf de camping naar Eernewoude was het eenvoudigst met de pond, dat koste 1 euro voor een enkele reis (ongeveer 200 meter varen) met ons vieren waren we 8 euro kwijt om naar de overkant te gaan. Reden genoeg om Eernewoude links te laten liggen, er is weinig te zien of te doen en dan betaal je ook nog eens de hoofdprijs.
  • Reis vertrek datumAug. 2017
Cultuur 10.0
25-7-2017
J.van der Ent
Prima verblijf
Heel leuk dorp om wat te gaan eten en drinken pontje er naar toe was ook leuk Hele vriendelijke mensen
Uitgaansleven 7.0
Sfeer 9.0
10-8-2017
van Ewijk
Mooie omgeving
Mooie omgeving. Veel water. Als je gaat fietsen, moet je er rekening mee houden dat je regelmatig een pont tegen komt. Dit is uiteraard niet heel duur, maar het loopt al snel op als je er 5 op een rij tegenkomt. Voor mensen die van watersport houden is het een prachtige omgeving. Wij gaan hier zeker nog een keer naar terug.
Uitgaansleven 6.0
Sfeer 9.0