Reviews over Sellingen

Zorg voor natuur 9.4

9-6-2019
Johan
Pareltje qua natuur beleving
Sellingen, het hart van Westerwolde. Het was al een van de mooiste stukken natuur van nl. Maar nu zijn ze ook nog de rivieren en waterbuffers aan het herstellen! Geen strakke bospaden geen aangelegde bos percelen . Wel veel wild! Echte natuur om je aan te vergapen.
  • Reis vertrek datumJuni 2019
Uitgaansleven 10.0
Cultuur 10.0
21-4-2019
Mo
Een rustig typisch Gronings dorp
Sellingen is een mooi dorp gelegen in het zuid-oosten van de provincie Groningen. Het dorp ligt op korte afstand van de Duitse grens. Door het dorp loopt de doorgaande weg waaraan een mix van woningen, winkeltjes en diverse horeca gelegenheden liggen. Aan de rand van Sellingen bevindt een waar eldorado aan fiets- en wandelpaden. Al fietsend door Sellingen en omgeving kom je regelmatig de typische bouw van weleer tegen: de uit rode baksteen opgetrokken kleine boerderijtjes met lage daken maar ook de royale "Herenboerderijen". Veel van deze woningen zijn inmiddels in ere hersteld maar waar men nog duidelijk in kan herkennen hoe het ooit was.
  • Reis vertrek datumApr. 2019
Omgeving 8.0
Sfeer 8.0
Zorg voor natuur 9.0
2-7-2018
anita
voor herhaling vatbaar
vele wandel en fietsmogelijkheden, in dorp 1 supermarkt en enkele restaurants, snackbars, theehuisje
  • Reis vertrek datumMei 2018
Uitgaansleven 5.0
Cultuur 5.0
Omgeving 9.0
Zorg voor natuur 9.0
28-8-2017
Marianne Hofman
Fantastisch fiets- en wandelgebied
We waren zeer verrast door de schoonheid van Westerwolde. We kennen zo'n beetje heel Nederland en hebben als noordelingen nu eens dit gebied verkend. Natuurminnaars en rustzoekers komen hier zeer goed aan hun trekken. Het kan de vergelijking met Drenthe en de Veluwe zeker doorstaan. Te beginnen in Ter Apel, bij het klooster en dan naar boven trekkend richting Jippinghuizen, je blijft je verwonderen. Ook Smeerling lag er prachtig bij met de Gasterij. Nog nergens hebben we zo heerlijk over allerlei natuurpaden kunnen lopen: het ene pad op en het andere af, door zeer wisselende landschappen. Dit gebied verdient veel meer aandacht. Al hoop ik wel dat de relaxte sfeer dan ook behouden blijft.
  • Reis vertrek datumAug. 2017
Uitgaansleven 8.0
Cultuur 9.0
12-8-2017
fam lammers
mooi en rustig dorpje
rustig dorpje mooie omgeving veel natuur vele fietsroutes en wandelroutes
  • Reis vertrek datumAug. 2017
Cultuur 8.0
Sfeer 8.0
19-6-2017
Harmen, Eliana en kinderen
Verassende omgeving!
Er is veel meer te doen in de buurt dan we dachten :) voor de kinderen zijn er een paar leuke 'attracties' zoals Wonderwereld in Ter Apel. Sellingen en omgeving is vooral geschikt voor wandelingen door bossen en langs mooie vennetjes!
  • Reis vertrek datumJuni 2017
Cultuur 8.0
8-10-2016
Niek en Ina van der Perk
Verrassendmooie omgeving. Wij komen zeker terug
Supermarkt en Bakker in het dorp. Vriendelijke mensen. Niets negatiefs op te merken
  • Reis vertrek datumOkt. 2016
Cultuur 9.0
17-9-2016
Cees
Sellingen is een prachtig mooi dorp,.
In Sellingen is een leuk aanbod winkeltjes. Er zijn een aantal campingterreinen en ook Staatsbosbeheer is vertegenwoordigd. Het rustige omgeving om bij te tanken van de drukte van alledag. Heerlijke fietsomgeving (grensoverschrijdend!). Wandelen: mooi buitenbad in het bos. Veel kunstenaars met exposities en galeries.
Uitgaansleven 8.0
Cultuur 10.0
14-10-2016
Ad Lips
Fantastisch mooie omgeving
Typisch rustig Gronings dorp met vriendelijke mensen. Een voorbeeld: toen we met problemen aan onze fiets bij de fietsenmaker aanklopten heeft hij ons direct geholpen en hij wilde daarvoor niet betaald worden! Pluim voor die man! Fantastisch mooie omgeving om te wandelen en te fietsen. Kleine supermarkt en een paar restaurants. We hebben voor een hele schappelijke prijs gegeten in de Heerlijkheid Westerwolde (grote hele lekkere kipsaté) en de Ruiten AA (lever met gebakken ui en schnitzels). Tip: Vanaf Sellingen is het 30 km naar Wildlands in Emmen. Ook goed te doen dus op de e-bike.
8-1-2017
J.Gallast-Schokker
Mooi dorp in een prima omgeving
Goeie eetgelegenheden en een prima supermarkt.
Omgeving 9.0
Zorg voor natuur 8.0