Reviews over Laon

Zorg voor natuur 4.3

18-10-2019
van Otterdijk
Nooit meer
Laon kan een mooie oude plaats zijn, maar het oude centrum is heel slecht onderhouden en er staat veel leeg. Er is weinig te beleven.
  • Reis vertrek datumOkt. 2019
Zorg voor natuur 4.0
18-10-2019
van Otterdijk
Nooit meer!
Laon kan een mooie oude plaats zijn, maar het oude centrum is heel slecht onderhouden. Er staat veel leeg, hangt geen sfeer. Jammer!!
  • Reis vertrek datumOkt. 2019
Zorg voor natuur 4.0
22-10-2017
Titia de Zeeuw
Mooi historisch centrum
Het historisch centrum van Laon ligt helemaal boven op de berg, vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de omgeving. Het is leuk een rondje te lopen om de ommuurde stad en een blik te werpen in een gigantische kathedraal. Er zijn ook veel goede restaurants in de omgeving waar je goed kan lunchen voor prima prijzen. Je kunt overigens gratis parkeren buiten de ommuring bij de kerk of bij de ingang van de toren naar het centrum.
  • Reis vertrek datumOkt. 2017
3-6-2017
Karin
Rustige plek
We verbleven op de camping, vanuit Laon is Parijs prima met de trein te bereiken.
  • Reis vertrek datumMei 2017
Uitgaansleven 7.0
Zorg voor natuur 7.0
27-12-2015
Jack
Mooie stad
Laon zie je al van verre. De stad torent boven de omgeving uit omdat ze boven op een heuvel is gebouwd waarbij de kerk echt boven alles uit steekt. Parkeer je auto bij het station (parkeren in de oude stad is praktisch onmogelijk zonder ontheffing) en ga de heuvel op met de Poma 2000, een radbaan die je voor 60 cent omhoog brengt, naar beneden kan ook met de Poma maar kan ook vrij eenvoudig wandelend. Vanuit de bovenstad heb je een fantastisch uitzicht over de omgeving. In het gebouw van het Office de Tourisme staat een fantastische maquette van de stad en omgeving en kan je prima je bezoek plannen. Net als in veel andere steden moet je hier niet tussen 2 en 4 zijn, dan gaan de deuren dicht. Voor de stad kan je gerust een halve dag uittrekken, genoeg te zien.
  • Reis vertrek datumSept. 2015
Sfeer 7.0
18-6-2014
Kampeerder
mooie stad
Laon is een mooie stad die zeker een bezoek waard is. de meeste mensen scheuren er langs op weg naar het zuiden.
  • Reis vertrek datumMei 2014
Uitgaansleven 9.0
Omgeving 9.0
Sfeer 9.0
Zorg voor natuur 8.0
27-8-2013
Paul
Leuk stadje
Eerlijk gezegd had ik me er iets meer bij voorgesteld. De kathedraal is prachtig en persoonlijk vind ik die zelfs mooier dan die van Reims, maar van het middeleeuwse gedeelte (bovenstad) had ik me een totaal andere voorstelling gemaakt. Iets intiemer met kleiner straatjes, maar die heb ik niet zo beleefd. Het restaurant voor de kathedraal is een leuke plek om te lunchen, maar vraagt wel behoorlijk prijzen
  • Reis vertrek datumAug. 2013
Uitgaansleven 7.0
Cultuur 7.0
Omgeving 7.0
Sfeer 7.0
3-9-2013
Johan
Verstilde stad
De kathedraal is imposant en de moeite waard. Ligt in een historische kern, beetje vergane glorie, maar daardoor mooi. Unieke ervaring.
  • Reis vertrek datumApr. 2013
Sfeer 9.0
27-7-2011
pascal
Geweldig mooie stadje een onondekt parelletje
Dit geweldig mooie middeleeuwse stadje is een nog niet door het massa toerisme ontdekt pareltje op slechts 3,5 uur rijden van Eindhoven. De bovenstad is gelegen op een grote rots die uitzicht bied op de gehele omgeving. Ook zijn de orginele stadsmuren nog intackt. De bovenstad is te bereiken per auto of per toeristen treintje. In de stad zelf tref je autentieke middeleeuwse straatjes aan met kinderkopjes en uiteraard is de Katedraal een hoogtepunt van vroeg middeleeuwse architectuur, als u er bent let op de stenen ossen boven in de torens dit is een mooi detail. Verder zijn er gezellige terrasjes en leuke winkeltjes en restaurantjes. Kortom een echte aanrader.
  • Reis vertrek datumJuli 2011
Omgeving 10.0
7-12-2010
inge dujardin
center parcs
Het park ligt aan het meer le lac d'aillette en is het beste park in vergelijking met de 10 andere parken die we al gezien hebben.
  • Reis vertrek datumDec. 2010