Rjukan / Miland

Adres
Kvitavatnvegen 398
12-8-2015
Marieke den Haan
Afdaling veel zwaarder dan verwacht
We zijn met de trein naar boven gegaan, nadat we meer dan een uur moesten wachten voor we aan de beurt waren (werd en passant gemeld nadat we de kaartjes hadden gekocht) omdat er maar 10 personen tegelijk in de trein kunnen en het 15 minuten duurt voordat de trein terug is. Boven aangekomen een prachtig uitzicht zoals beloofd. De koffie en warme chocolademelk in de berghut is niet lekker (oplos choco en te sterke koffie) dus het is aan te raden zelf wat mee te nemen. De tocht terug naar beneden naar het startpunt/parkeerplaats verdient zeer zeker niet dd betiteling "family friendly walk". Het is een steile, rotsachtige klim naar beneden die met onze 2 kinderen v 10 en 12 ruim 2,5 uur in beslag nam. Goede bergschoenen zijn een must als ook een aardige conditie en wat eten en drinken onderweg. De omgeving is prachtig. De vergezichten fantastisch. Maar het is niet zomaar even een wandelingetje.
  • Reis vertrek datumAug. 2015
8-8-2013
shdenridder
Beklimmen van de Gaustatoppen
Beklimmen van de Gaustatoppen is meer dan de moeite waard. Bij mooi weer een fantastisch mooi uitzicht op de omgeving (hoogste berg in de buurt). Totaal kost het ongeveer tussen de 4 en 5 uur (retour). Eventueel is er ook de mogelijkheid om de berg via een treintje te beklimmen, waarbij je direct bij de berghut uitkomt. Bij de berghut zijn heerlijke wafels en koffie te verkrijgen als beloning voor een erg mooie, goed begaanbare klim. Vanaf de berghut naar de top is technisch een moeilijke beklimming (3 sterren).
  • Reis vertrek datumAug. 2013