Prüm

Eifel-Zoo (in Lünebach)
30-8-2017
Martina
Zonde van het geld
Wie een Nederlandse dierentuin verwacht komt bedrogen uit. Wat een verouderde trieste boel..... de meeste dieren kun je in de eerste de beste ( beter verzorgde) kinderboerderij zien en de andere dieren zijn idd te klein gehuisvest. We waren er met drie kwartier doorheen en we waren het er over eens..... iedere euro is er één te veel.
  • Reis vertrek datumAug. 2017
29-6-2017
Bij
Leuk parkje in mooi omgeving!
De Eifel Zoo is een kleinschalig dierenpark waar toch tal van dieren te zien zijn, sommige dieren zitten alleen in hun verblijf, maar hier staat in het Duits duidelijk omschreven wat daarvoor de reden is (ziekte, te oud om nog te verhuizen naar soortgenoten etc.). De dieren worden goed verzorgd en de verblijven zien er ondanks dat ze soms oud zijn toch deugdelijk uit. Eifel Zoo ligt in een mooie natuurlijk omgeving waar een wandeling al een plezier is. Daarnaast is er voor kinderen een leuk speeltuintje aanwezig. Tweede bezoek in een paar jaar tijd en wederom genoten.
  • Reis vertrek datumJuni 2017
28-7-2017
Anoniem
Vreselijk
Wat een ervaring, dat er nog anno 2017 zo'n dierentuin bestaat. Ik vond de dieren heel slecht verzorgd, bij de kamelen hingen de bulten helemaal slap. Dit betekent gewoon dat ze te weinig te drinken krijgen. Bij de tijger kon je de ribben tellen. De hokken zijn veel te klein. Er lag een jaguar in een klein hok, een jaguar moet kunnen rennen!! We werden er helemaal naar van, en dat in Duitsland!
  • Reis vertrek datumJuni 2017
wil
Nooit meer naar Eifel -Zoo Lünebach
Dierenleed viert hier hoogtij. Triest hoe hier de huisvesting is voor Wilde dieren. Net gehoord dat er dieren zijn ontsnapt maar helaas is de beer doodgeschoten. De tijgers en jaquar zijn nu elders ondergebracht. Hopenlijk gaan alle dieren daar weg . Misschien Gondorf of Beekse Bergen een optie ? Helaas is Echte vrijheid voor deze dieren niet meer mogelijk.
  • Reis vertrek datumApr. 2017
30-12-2016
Melissa
Horror
Afgelopen week hier geweest met mijn ouders en zoontje van 2,5 jaar. Dat er anno 2016 nog zoiets mag bestaan. De tranen liepen bij ons over het gezicht, vooral bij tijgers, leeuw, luipaard en de beer. Veel te kleine hokken en de tijgers en de beer vervelen zich. Wie verwacht er 3 siberische tijgers , 1 luipaard een leeuw, tijger en kraagbeer in een waldzoo ? Wat kunnen dieren vreselijk droevig kijken. Wij schamen ons dat we hier zijn geweest!! Rillingen lopen weer over mijn rug als ik eraan terug denk. Onbegrijpelijk dat deze "dierentuin" nog open mag blijven en hier schijnbaar geen juiste controle op is. Absoluut geen aanrader !!!!! Sluiten per direct die handel !!!!!
  • Reis vertrek datumDec. 2016
18-6-2017
Vereen
Super leuk!
Kleine dierentuin waar je toch wat uurthes kunt doorbrengen. Vooral met kinderen leuk. Spelltuin en treintje waar je onderweg de herten kunt voeren. Voor de 3e keer geweest en blijft leuk en is goedkoop
  • Reis vertrek datumJuli 2016
Fien
Dierengevangenis
Verschrikkelijk, een baviaan in een kippenren, twee leeuwen in een betonnen hok, een beer die hetzelfde rondje liep, boze ganzen overal. Beesten in kleine hokken, zonder afleiding en speel materiaal. Verschrikkelijk, wij zijn gewoon vetrokken omdat we dit niet aan konden zien. Dat dit mag met dieren in Europa? Ongelofelijk, aub sluit deze dierengevangenis.
  • Reis vertrek datumJuli 2016
vos
achteraf liever ergens anders heen gewild.
vond achteraf gezien zelfs de entree het niet waard. de jongere kinderen vonden het erg leuk de oudste zag al wel dat toch wat zielig was voor paar dieren. kleine kooien en dieren die eenzaam waren ik vond dat toch wel erg sneu. nu vind meer dierentuinen zielig. maar deze toch wat meer dan andere. de beer alleen in hok was sneu. jaguar die maar wat rond liep en chagerijning was. een tijger alleen in een kooi. je kon wel lekker wandelen door de dierentuin. aan eerder reviews te zien is dus al een tijd vervallen spul. het was niet wat wij er van verwacht hadden.
  • Reis vertrek datumMei 2016
27-10-2015
Van Buuren
Voor vernieuwing vatbaar
Het is niet echt een 'dierentuin' die je verwacht. Het is meer een rustige wandeling door het bos/park waarbij je langs dieren komt. Een paar hele mooie dieren van dichtbij kunnen bewonderen, zeker het jonge leeuwtje is heel leuk om te zien. Je ziet inderdaad dat de boel her en der opgeknapt mag worden. De verblijven van de roofdieren leken mij ook te klein. Beetje een nadeel van een private Zoo, zulke beesten zijn duur. ( Een miljoen euro per jaar aan lease investeren voor twee panda's zoals bij Ouwehands zit er niet in). Des te meer reden er heen te gaan! Die tien euro entree is het dubbel en dwars waard, en ja, als je niet in de lente/zomer maanden zit, trek goeie schoenen aan, er ligt af en toe wat modder op het pad.
  • Reis vertrek datumOkt. 2015
27-4-2017
Fam Snoeijer
Dierenleed
Wij zijn hier al geruime tijd geleden geweest, maar inderdaad dierenleed! Zijn er met een rot gevoel weggegaan en na ruim anderhalf jaar zit het me nog steeds niet lekker! Verveling bij de dieren, een eenzame beer in een krap verblijf die alleen maar rondjes om zijn as draaide en hetzelfde bij een tijger, die liep over de buitenste rand van het verblijf heen en weer! Verder vervallen bende! Voel me nog schuldig dat ik de dierenbescherming nooit heb getipt!
  • Reis vertrek datumSept. 2015