Alanya

The Kale
9-7-2015
w_lefebre
Mooi uitzicht!
Mooie ruïnes van het oude kasteel, maar naast de buitenmuren is er weinig van over. Wel een prachtig uitzicht over de baai. Tip: Laat je voor 15-20 euro (45-60 lira) rondrijden in een taxi daar en die brengt je naar een aantal plekken met een mooi uitzicht. Bespaar jezelf de entree voor het kasteel: er is nauwelijks iets over en van buiten het kasteel heb je hetzelfde uitzicht.
  • Reis vertrek datumJuni 2015
16-10-2014
Daphne
Kasteel van Alanya
Mooie uitzichten en zeer hoog. Het had nog wel wat meer toegelicht mogen worden.
  • Reis vertrek datumOkt. 2014
25-9-2014
Teddy
Grote klim
beklimming is de moeite waard, prachtig uitzicht
  • Reis vertrek datumSept. 2014
27-7-2014
sharon
Leuk maar wees op tijd!
Als je de Burcht van Alanya wilt bezoeken moet je echt op tijd zijn. Ons werd door een mevrouw vertelt dat je het beste de burcht s' avonds kon bezoeken, omdat je dan een heel erg mooi uitzicht hebt over Alanya. Wij waren om 8 uur boven, maar moesten meteen weer terug, omdat het de laatste bus was die naar beneden ging. Erg jammer. Toch hebben we in de bus wel genoten van het mooie uitzicht. Het is een aanrader, maar wees er op tijd en pak de bus van 5 uur!
20-7-2014
Pascal van Neer
Gezellig
Je ziet The Kale al vanaf beneden liggen. 's Avonds is het helemaal verlicht. Erg leuk om te bezoeken. Met de bus kom je met 2 personen voor 4 TL boven.
4-8-2014
Danny
De moeite waard!
Zeker een keer doen, liefst in de ochtend als het nog niet zo warm is.
2-7-2014
Evelien
Mooi!
Heel mooi uitzicht daar helemaal bovenaan, als je een stuk naar beneden loopt is het zeker een aanrader om even te rusten bij restaurant panorama. Super mooi uitzicht en lekker eten. Ze hebben ook gratis pick-up service voor als je daar een keer savonds lang wil gaan.
  • Reis vertrek datumJuni 2014
3-11-2013
Krissi
middeleeuwse burcht
Alanya Kalesi is een middeleeuws kasteel, dat gebouwd werd in de 13e eeuw onder het Seltjoekse sultanaat. Het kasteel werd gebouwd op de resten van eerdere Byzantijnse en Romeinse forten. Het kasteel ligt 250 meter hoog op een rotsachtig schiereiland in Middellandse Zee die het kasteel aan drie zijden beschermd. Vandaag de dag is het kasteel een openluchtmuseum.
  • Reis vertrek datumOkt. 2013
27-9-2013
sabrina
grappig
wij hadden een tour door alanya heen en zo doende kwamen wij hier ook. ERg leuk om het verhaal erachter te horen
  • Reis vertrek datumSept. 2013
1-10-2013
Fred
Leuk om te zien.
Niet al te druk en zeker niet duur. Leuk om te zien.
  • Reis vertrek datumSept. 2013