Blegny

Rue Lambert Marlet 23
30-7-2017
Angelique van Kan
Leuknedicatief uitje!
Vandaag een 2 uur durende rondleiding gehad door de Blegny mijn. De rondleiding was geheel in het Nederlands, zijn bezig geweest van 10.30 uur en om 12.10 uur stonden wij weer buiten. We hadden een gids die al 22 jaar rondleidingen verzorgde door de Blegny mijn en zelf vroegen heeft gewerkt in Eijsden. Goed verzorgd allemaal!
  • Reis vertrek datumJuli 2017
8-8-2016
Lookotje
Super interessant en leerzaam in gewezen mijn
Super om te kunnen ervaren hoe het is. Was om een mijnwerker te zijn Hadden een zeer bekwame ex mijnwerker die met hart en. Ziel vertelde .in het Nederlands. Echt een. Bezoek waard😀😀 Je ziet van. Het begin tot het einde het proces steenkool SUPER
  • Reis vertrek datumAug. 2016
23-5-2015
rick
Superleuke mijn
Wat een leuke tour ! Toffe gids met goede uitleg in het vlaams. Zelf mijnwerker geweest hier. Leuke anekdotes. En vooral, het is een Echte mijn (die in valkenburg is nep, gewoon een omgebouwde toeristische mergelgrot). Je gaat 60 meter onder de grond in een echt schacht ! indrukwekkend. En maar een half uurtje van Maastricht.
  • Reis vertrek datumMei 2015
31-7-2014
Marcel Bangma
Ook leuk voor kinderen
De mijn is erg leuk en interessant, ook voor kinderen. Vooral dankzij het enthousiasme van de gids, een voormalig mijnwerker.
  • Reis vertrek datumJuli 2014
1-3-2014
Nancy
Leerzaam
Goede rondleiding er is voor de kinderen een speeltuin, er is een kleine kinderboerderij
  • Reis vertrek datumFeb. 2014
7-8-2013
de roo
super bezoek
heel mooie uitstap ,heel goede gids bij rondleiding in de mijn ,mooie speeltuin ,mooie randactiviteiten (golf - e.d.)zeker doen als je in de buurt bent
  • Reis vertrek datumJuli 2013
17-2-2013
Arjan
Leuk uitje voor het hele gezin
Vandaag met ons gezin naar de blegny mijn geweest. Leuke uitleg en doordat we vroeg waren had de gids alle tijd voor ons jonge gezin met kinderen van 2 en 4 jaar. De gids gaf een duidelijke uitleg mede omdat hij zelf in de mijnen gewerkt heeft. De site is mooi opgeknapt en er zijn leuke dingen omheen zoals een speeltuin en restaurant. Zeker een aanrader in de zomertijd, want dan zijn er nog meer mogelijkheden met een toeristentreintje en rondvaarten.
  • Reis vertrek datumFeb. 2013
4-1-2012
Annette van Essen
Toen wij op vakantie waren in het dorpje Butgenbach in Belgie gingen wij ook even de Blegny mine bekijken! Het was heel leuk & interessant! Zeker de moeite waard!
  • Reis vertrek datumAug. 2010
30-6-2011
Ann
Onder de grond...
De mijn van Blegny is een van de 4 authentieke koolmijnen van Europa waar de ondergrondse galerijen nog toegankelijk zijn voor bezoekers. Met een gids (en gewezen mijnwerker) daal je af in de mijn tot -30m. Later zak je nog naar -60m. Zo kan je het volledige proces ontdekken hoe steenkool werd boven gehaald. Daarna breng je een bezoek aan de schachttoren en ontdek je het sorteer- en wasproces van de boven gehaalde kolen.
  • Reis vertrek datumJuni 2002