Brugge

Guesthouse Huis ´t Schaep***

12-12-2013
Evelyn N.
1 woord: perfect!
Wat een geweldige B&B is dit gebleken: perfecte ligging (rustige straat midden in het centrum van Brugge), zeer vriendelijke en kundige gastheer, een kamer (suite) die al onze verwachtingen overtrof en we bleven ons verwonderen over de schoonheid van het prachtige (gerestaureerde) historische gebouw zelf. Er bleek bij aankomst op onze kamer 1 lampje het niet te doen, na dit door te hebben gegeven werd het direct opgelost, super service! Verder kregen we elke ochtend een heerlijk ontbijt, toonde de gastheer zich oprecht geïnteresseerd in onze dagen en was geen vraag te gek. Mede door de tips en informatie die wij van hem kregen over de omgeving en de geschiedenis van Brugge e.o., hebben wij kunnen genieten van bekende en minder bekende plekken in Brugge. Mochten wij weer eens terug gaan naar de stad, dan is het voor ons geen vraag meer waar wij willen verblijven!
  • Reis vertrek datumNov. 2013
29-8-2012
Fam Buijs
Echt een aanrader
Aan de buitenkant is niet te zien dat aan de binnenzijde het huis een historisch monument is met schitterend glasraam-, schilder- en tegelwerk. Het was ooit het woonhuis van Samuel Coecke die achter het huis een atelier had voor ceramiek en glaswerk en zijn huis inrichtte als showroom. Wij verbleven in de Rembrandt-suite bestaande uit een slaapkamer met four poster bed, badkamer met ligbad op pootjes en inloopdouche en een salon met een prachtige schoorsteenmantel. Er is te veel om alles om te noemen, maar de website geeft met een 360 gr view alles tot in detail weer. Je word ontvangen door John die je graag informeert over wat er te zien is in Brugge. 's Morgens is er een heerlijk verzorgd ontbijt met een eitje naar keuze, verse broodjes, jus d'orange, koffie, thee, yoghurt enz. En dat alles met een vriendelijk woordje van John. Rob, z'n partner, was bereid ons allerlei details van het huis te laten zien.J ohn en Rob, bedankt voor het onvergetelijk verblijf
  • Reis vertrek datumAug. 2012
10-7-2012
Dirk en Karin
'Geweldig huis met een geweldige gastheer'
Tijdens een 2-daags bezoek aan Brugge (bedrijfsuitje) hebben we hier genoten van een fantastische lunch en rondleiding. Een prachtig Guesthouse op een mooie locatie. De rondleiding was super, wat een geweldige plek om te overnachten! De lunch was bijzonder lekker en zeer uitgebreid, de gastheer kan echt fantastisch koken!!! Een absolute aanrader voor overnachtingen in Brugge.
  • Reis vertrek datumJuli 2012
26-2-2012
M vd hoogen
Mooie b&b
We zijn zojuist terug van een weekeinde Brugge. We hebben erg lekker geslapen en bijzonder goed verblijf gehad bij huis 't Schaep. We zijn erg gastvrij ontvangen en hebben in een ruime, schone en heel mooie kamer overnacht. bovendien hebben we erg genoten van het heerlijke ontbijt, waarvan we konden merken dat het met liefde en plezier was bereidt.
  • Reis vertrek datum2012
21-12-2011
Adriaan Koster
Verassend kleinood in Brugge
Huis 't Schaep is een verassing. Aan de buitenkant ziet het er zeer sober uit, maar van binnen is het een prachtig historisch monument met glas in lood, barokke schilderingen en antieke meubels. Het hotel ademt rust en historie. De ligging is erg handig, vlakbij centrum en winkelstraten maar zonder geluidsoverlast. Het personeel is extreem vriendelijk en 's ochtends wordt een heerlijk vers ontbijt voor je bereid met gesneden fruit, yoghurt, jus d'orange, omelet etc. Dit hotel is ideaal om heerlijk tot rust te komen en van het centrum van Brugge te genieten.
  • Reis vertrek datumDec. 2011
24-11-2011
Inge en Onno
Koninklijk verblijf.
Hooggespannen verwachtingen na alle zeer positieve beoordelingen, en deze zijn meer dan waargemaakt vanaf het moment van ontvangst door de eigenaar/ gastheer John tot helaas het moment van afscheid. Je voelt je zo welkom als gast. Wij verbleven in de prachtige Rembrandt-suite, nog nooit zo'n mooie salon, badkamer en slaapkamer gehad, wat een feest, je waant je koninklijk. Oog voor details zo mooi gerestaureerd en gedecoreerd. Heerlijk hemelbed met verstelbare bedden, een badkamer met luxe een bad op pootjes/ inloopdouche en zó schoon. Fijne salon heerlijke stoeltjes TV met in het kastje speelfilms op DVD. Dan het ontbijt aan tafel naar keuze geserveerd, alles vers bereid, fruit jus d'orange eitjes broodjes zoete broodjes yoghurt, met verrassing op dinsdagochtend de 22e ( omdat het mijn 50e verjaardag was). Goede tips gehad over Brugge ( met plattegrond) de restaurants en een rondleiding door het hele huis door onze gastheer. Dit verdiend meer dan drie sterren en absoluut een aanrader.
  • Reis vertrek datumNov. 2011
24-11-2011
Inge en Onno
Koninklijk verblijf.
  • Reis vertrek datumNov. 2011
20-8-2011
D.Mevis
Doen!!!!!
De eigenaren hebben de lat voor zichzelf ontzettend hoog gelegd, en springen er met gemak overheen. Hier moet je een keer naartoe, al was het maar om het prachtig gerestaureerde pand te bekijken. De service, hygiene, gastvrijheid, alles staat op een ongekend niveau. En het ontbijt....., niet aarzelen, boeken.
  • Reis vertrek datumAug. 2011
14-6-2011
Natasja en Frank
Een fantastisch verblijf
Het guesthouse ligt in een rustige straat, maar direct in het centrum. De ontvangst was bijzonder vriendelijk en wij werden meteen voorzien van allerlei tips over het verblijf in Brugge. De kamer - Rembrandt suite (zeg maar gerust appartement), was top. Wij vonden de bedden fantastisch en het was er - heel belangrijk - schoon. Het ontbijt was geweldig en meer dan voldoende, waarbij rekening werd gehouden met persoonlijke wensen. De service was uitmuntend. Je kunt zien, dat de eigenaren hun guesthouse op een gepassioneerde manier runnen met veel oog voor detail. Voor minder valide mensen is het minder geschikt, omdat het verblijf geen lift heeft. Al met al een fantastisch verblijf, waar menig 5-sterren hotel een puntje aan kan zuigen.
  • Reis vertrek datumMei 2011
27-2-2011
Annemiek Boonstra
Een prachtig hotel je waant je in een andere tijd.
De Rubenssuitte is prachtig! Alsof je in een andere eeuw terecht komt (geldt trouwens voor het hele hotel) met de luxe van nu! De bedden zijn heerlijk zacht. De service is fantastisch en de gastheer is begaan met de gasten. Hij kan veel vertellen over de historie van het gebouw, maakt met zorg een heerlijk ontbijt en de kamers zijn tot in de puntjes verzorgd. De gastheer vindt het ook heel leuk om je een tour door het monumentale gebouw te geven en op die manier ontdek je hele mooie stukjes van het gebouw. De ligging van het hotel is prima. Het ligt in de binnenstad en in 2 minuten ben je in de grote winkelstraat. De prijs is hoog, maar je krijgt er zeker geen spijt van, want het is de moeite waard!
  • Reis vertrek datumFeb. 2011