Reviews over Alicante

Zorg voor natuur 7.8

24-8-2019
Tamara
Onvergetelijk
Wij zijn verliefd geworden op Alicante. Ontzettend leuke boulevard en centrum. Veel leuke marktjes en genoeg te doen voor jong en oud. Prachtige stranden en heerlijke eet tentjes. En de uitzichten hier, wauw !!!
  • Reis vertrek datumAug. 2019
Zorg voor natuur 10.0
2-8-2019
Kim
Super zou zo weer gaan !
Als je in de provincie alicante verblijft kun je alle kanten op.Zoals Murcia met een heel mooi groot binnen winkel centrum.Ook ben je binnen een uurtje in Benidorm waar je diverse stranden,pretparken en natuurlijk het strand hebt.Kortom echt van alles te doen in die omgeving 😍
  • Reis vertrek datumJuli 2019
Zorg voor natuur 7.0
29-1-2019
Marcel Claassen
Mooie stad die voor mij onbekend was maar prachtig
Alicante is echt een prachtige stad. Dat heb ik nooit geweten maar ik stond er echt van te kijken hoe mooi het is en hoe veel je er kunt doen. Het Santa Barbara kasteel boven op de berg met een prachtig uitzicht over de stad en de kustlijn is echt een must see. En gewoon door de stad slenteren is ook geen straf, je komt telkens weer een ander mooi gebouw tegen. Lekker op de boulevard een terrasje pikken en genieten van het mooie uitzicht is ook fijn om te doen. Alicante is beslist een aanrader als je van stedentrips houd.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumJan. 2019
Cultuur 9.0
1-12-2018
Monique
We hebben het fantastisch gehad volgend jaar weer
Prachtige stad mooie bouw, bergen strand cultuur.
  • Reis vertrek datumNov. 2018
Uitgaansleven 10.0
18-11-2018
Larissa van Engelenhoven
Het beste tweede thuis.
Ik heb 6 maanden lang stage gelopen in alicante en ben in oktober weer terug gegaan om alles aan mijn vriend te laten zien. Zoals waar mijn stage was. En waar ik woonde. Ook de berg beklommen. Alicante is gewoon een super leuk stad. Er is een leuke sfeer. Alle Spanjaarden zijn behulpzaam. Er is eigelijk altijd lekker weer. Veel mooie plekjes om te zien. Makkelijk een dagje Benidorm of Valencia.
  • Reis vertrek datumOkt. 2018
Uitgaansleven 7.0
Cultuur 8.0
Stranden 9.0
16-10-2018
Arsene
Ideale streek voor fantastische vakantie
Zowel de omgeving is fijn, als de hoofdstad Alicante zelf
  • Reis vertrek datum2018
Cultuur 8.0
Stranden 9.0
2-12-2018
Paco
Leuk stad
Niks geen bijzonderheden gewoon een leuke stad prijzen terrassen en restaurants vallen best mee
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumOkt. 2018
Cultuur 7.0
Sfeer 8.0
17-7-2018
Stevens
Leuk als je van winkelen en uitgaan houd
Groot druk centrum met veel winkels en eetgelegenheden. Wij vinden mish mish het leukste restaurant, Libanees eten. Strand is prima. Uitgaansleven tot diep in de nacht. De meesten spreken alleen Spaans maar zijn erg behulpzaam.
  • Reis vertrek datumJuni 2018
Cultuur 6.0
Omgeving 5.0
Stranden 6.0
Sfeer 6.0
Zorg voor natuur 3.0
2-7-2018
jans
Leuke stad voor strandliefhebbers.
Alicante ligt aan het strand. Dit vonden wij een echt pluspunt van deze stad.Het strand was mooi en zo ook de zee. Het busvervoer in de stad is vrij goed geregeld. Je kunt het beste een buskaart kopen met 10 tickets er op. Dat is het goedkoopste als je vaker gebruik van de bus of tram wilt maken. Je kunt met meer personen van dezelfde kaart gebruik maken. In de stad zelf is niet echt heel veel bijzonders te zien. Je hebt het kasteel dat erg opgeknapt is en weinig oude uitstraling meer heeft. Het ziet er wel allemaal verzorgd en netjes uit. Verder een aantal museums maar daar zijn wij niet geweest. 's avonds is het er wel gezellig met name in het oude gedeelte. Je kunt er leuk zitten en lekker eten. Ook in de omgeving is niet direct heel veel bijzonders te zien. Weinig mensen die Engels spreken. Stad is leuk voor strandliefhebbers en gezellig wat te drinken en eten. Niet voor als je echt wat wilt bezichtigen of bijzonders wilt zien.
  • Reis vertrek datumJuni 2018
Cultuur 6.0
Omgeving 6.0
Sfeer 7.0
Zorg voor natuur 7.0
29-10-2018
Anne-Margreet
Favoriete bestemming!
Alicante is een zeer gezellige Spaanse provinciestad. Ik kom zeker drie keer per jaar. Mijn absolute aanrader is restaurant l'Atelier midden in het centrum. In het centrum vind je overigens bijzonder veel goede restaurants! Met een huurauto rijd je een stukje het binnenland in naar Los Establos Novelda. Heerlijk eten en je kunt er paardrijden. Ook kun je vanuit Alicante met de tram richting Benidorm en omliggende dorpjes als Calpe en Altea. Prachtige route, en veel te zien en te doen! Alicante en omgeving is het hele jaar door een fijne bestemming.
  • Reis vertrek datumMei 2018
Cultuur 9.0