Reviews over St. Peter Port (Guernsey)

St. Peter Port (Guernsey)

5.4
St. Peter Port (Guernsey)
Accommodaties
Zorg voor natuur 6.3

13-9-2019
Anja
Niet voor herhaling vatbaar
St Peter Port is afschuwelijk druk en er zijn geen gezellige terrasjes, overal waar je heen wilt is al vol geboekt voor de cruiseboten dus je vangt overal bot, bij het Victor Hugo House maar ook op Herm en Sark is alles wat je wilt doen al besproken. Dit is echt niet leuk want via Sunair kun je niks van te voren bespreken. Trouwens de excursies die we wel hadden geboekt waren steeds minimaal een half uur te laat en de gehuurde fietsen bleken zonder ons te informeren al de dag van te voren afgeleverd en dus stonden we voor de 4e keer die week weer zo lang te wachten voor het hotel. guernsey zelf vind ik weinig moois te bieden hebben. Herm en Sark zijn wel mooi.
  • Reis vertrek datumSept. 2019
Zorg voor natuur 6.0
1-8-2017
Lianne
Ontspannen vakantie
Langs de kust kun je prachtig, rustig, wandelen. Eiland was veel dichter bebouwd en bevolkt dan we verwacht hadden. WEggetjes zijn smal en druk, bewegwijzering zit nog weleens achter boom of struik, fietsen hebben we dan ook maar niet gehuurd. ENkele kleine activiteiten zijn geschikt voor kinderen, kaarsenmakerij, havenstad. Verder kom je hier vooral om te relaxen en dat hebben we in hotel volop gedaan. Aantal winkels in Peter Port voor shoptour is zeer beperkt. horeca is er voldoende maar je moet buiten de havenstad wel even zoeken naar plekje voor een boodschap of snack. DAgtocht naar Sark was prijzig maar zeer de moeite waard. je kunt er heerlijk wandelen en fietsen en van de natuur genieten, ook de boottocht was prachtig.
  • Reis vertrek datumJuli 2017
Uitgaansleven 7.0
Cultuur 6.0
19-6-2016
gaea
mooie oud stadje
het is er netjes en aardig schoon. Het is klein en alles is goed te vinden. Je traint je kuiten goed aangezien alles omhoog en natuurlijk omlaag gaat. Er gaan meerdere bussen naar verschillende delen van het eiland en aangezien het een haven is kun je makkelijk de boot naar Herm en/of Sark nemen en andere richtingen. Er is een diversiteit aan winkels, maar helaas ook wat leegstand. Op zondag zijn de winkels gesloten, er is geen koopavond en de winkels sluiten tussen 17:00 en 17:30 uur. Supermarkten en eetgelegenheden zijn langer open en ook op zondag. Over het hele eiland zijn we alleen maar vriendelijke mensen tegen gekomen.
  • Reis vertrek datumJuni 2016
Uitgaansleven 8.0
Stranden 2.0
13-6-2016
Erik
Gezellig havenstadje
St Peter Port is een klein havenstadje waar de haven en de stad echt samenkomen. Met een gezellig ouderwets aandoende winkelstraat,stijle trappetjes om het hoogteverschil te overbruggen en ruim voldoende horeca. En niet te vergeten een prachtig uitzicht op Castle Cornet wat daar in de baai aan het einde van een pier ligt. Wel kan het als er een cruiseschip voor de haven ligt erg druk met toeristen zijn.
  • Reis vertrek datumJuni 2016
27-5-2016
Niek
Vriendelijke plaats!
Leuke plaats met een vriendelijke bevolking. Veel musea en een mooi Kasteel. Leuke winkels en voldoende te doen. Let wel; Guernsey en de overige eilanden zijn niet goedkoop.
  • Reis vertrek datumMei 2016
Uitgaansleven 8.0
Cultuur 10.0
Omgeving 10.0
6-7-2015
Wytske Brandsma
Fijn wandeleiland
4 dagen in St Peter Port geweest. Als je niet goed ter been bent en je wil veel wandelen is het best zwaar in de stad. Busverbindingen zijn prima en sluiten goed op elkaar aan. Herm is leuk om te wandelen en te fietsen, je waant je in een Amish dorp zo met paard en wagen. Sark is super om te wandelen. Prijzen restaurants etc. liggen wel hoger dan in Nederland.
  • Reis vertrek datumJuni 2015
Cultuur 7.0
Omgeving 7.0
Sfeer 7.0
Zorg voor natuur 9.0
21-5-2015
Marga en Vincent
Romantisch eiland
Guernsey is in een paar dagen goed te bekijken. Wij hebben het met de bus gedaan, dat is goed te doen met busboekje bij de hand. Wegen zijn allemaal erg smal en door de hoge muren langs de weg is er vaak aan de rit zelf niet veel te beleven. Het heeft een rustige landelijke sfeer met veel geschiedenis.
  • Reis vertrek datumMei 2015
Omgeving 7.0
Stranden 6.0
29-5-2015
Joke nouwt
Prachtig eiland
Eiland om mooie wandelingen te maken, schitterende uitzichten. Veel bloemen. St. Peter Port leuk klein centrum. Alles te bereiken met de bus, die vaak gaat en goedkoop is.
  • Reis vertrek datumMei 2015
Uitgaansleven 7.0
Omgeving 10.0
Stranden 10.0
Zorg voor natuur 10.0
31-5-2013
Yvonne
Leuke stad
leuke stad. Heel overzichtelijk alles goed te vinden. Leuke restaurants en een aantal musea op loopafstand
  • Reis vertrek datumMei 2013
Uitgaansleven 6.0
Omgeving 9.0
Stranden 7.0
22-8-2012
Madeleine
Jammer dat het regent
Het eiland Guernsey staat al een tijd op mijn vakantielijstje maar het is er nog niet van gekomen. Nu tijdens een Cruise toch de gelegenheid van een halve dag voor een eerste indruk op het eiland. Het aanzicht van het eiland met St Peter Port ziet er erg leuk uit. Helaas bij aankomst in de haven met de tenderboot begint het te regenen. Niet zo een goede start. Met de bus het eiland rond heeft geen zin met dit weer. Ik ga het Castle Cornet bekijken, Er zijn diverse musea daar te zien. Tenminste droog. Zodra ik daar binnen ben is het droog en zonnig. Het kasteel/fort is geweldig echter zodra ik om 5 uur eruit moet begint het weer te regenen. Zeg maar stortregenen. Als een verzopen kat gauw de St Peter Port church in. Het heeft geen zin om verder nog iets te bekijken. Jammer. Dus gauw weer richting cruise schip en met mij veel verzopen katten. Wat van St Peter Port gezien heb zag er leuk en gezellig uit. Guernsey blijft op mijn lijstje staan en hopelijk dan beter weer.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumAug. 2012