Reviews over Hurghada

Zorg voor natuur 6,6

28-3-2017
Bert de Vlamnk
Een te gekke super vakantie in Royal Star Hotel
Ligging hotel aan de rand van de stad. Alles bereikbaar op relatief korte afstand. 10 minuten te voet Down Town, winkelen tussen de locals. 10 minuten taxi Sheringtonstreet shoppen. 20 minuten taxi El Mamsha luxe buurt. \veel mogelijkheden voor iets te drinken en te eten. Ook new Marina mag je niet missen met zijn leuke terrasjes. Verder de lokale markten, orthodoxe kerk als ook moskeeën zijn een aanraden om te bezoeken. Met de boot de Rode zee op om te snorkelen met dolfijnen en genieten van het schitterende onderwater leven van de rode. Wij hebben onze place to be gevonden. Alles te zien tegen lage prijzen
Uitgaansleven 9,0
Cultuur 9,0
Omgeving 8,0
Sfeer 9,0
Zorg voor natuur 6,0
25-3-2017
Hans scheeren
Sfeerloze smerige badplaats
Wij komen in Egypte voor de zon en de onderwaterwereld,voor de plaats Hurghada moet je echt geen 5 uur gaan vliegen. als je dan toch de stad ingaat besef dat iedereen iets aan je wil verdienen op een voor ons irritante opdringerige manier . Wij bleven steeds vriendelijk maar gaven direct aan dat we absoluut niet geïnteresseerd waren misschien vanwege deze duidelijkheid hadden wij weinig last van de handelaren . Besluit je toch iets te willen kopen of van iemands diensten gebruik te willen maken dan moet je dus echt afdingen ,zie het als een spel maar betaal nooit meer dan de helft van wat zij vragen .aanwinst voor hurghada is de nieuwe haven met tal van restaurants en terrassen met wandelboulevard en zicht op luxe jachten . Wij durfden het niet aan om buiten het hotel te dineren maar als je een keer iets anders wilt dan het diner in het hotel alle bekende fastfood ketens zijn gevestigd in hurghada misschien niet romantish maar wel hygienish .
Waardering 6,0
Zorg voor natuur 9,0
18-3-2017
Jeedee
Prima
Hurghada is geen mooie stad , maar wel een vriendelijke stad. Natuurlijk wordt je door veel verkopers aangesproken maar als je vriendelijk aangeeft geen interesse te hebben dan kun je met hun praten over de alledaagse dingen. Contact met de plaatselijke bevolking kan je ook krijgen s'avonds in de bowling in Hurghada. Stranden zijn meestal in de ressorts en zijn over het algemeen mooi. Een nieuwe attractie kan zijn de super moderne veerboot naar sharm el sjeik en terug.
Uitgaansleven 7,0
Omgeving 7,0
Sfeer 8,0
Zorg voor natuur 7,0
17-3-2017
Ross van Piere
Wel leuk
Ik persoonlijk ga puur voor te duiken,en kom alleen bij de duikschool,en in het hotel maar daar buiten is het een grootte vieze Gribus ,met troep en rommel op de straten toeterende taxi,s zeurende mensen om van alles en nog wat,alleen voor een strandvakantie zou ik er nooit heen gaan het duiken is er Geweldig,maar dat is ook het Enigste,voor mij
  • ReisgezelschapMet vrienden
Uitgaansleven 6,0
Cultuur 6,0
Stranden 8,0
Sfeer 3,0
13-3-2017
Ilham
Super vakantie!
Hurghada heeft een prachtig strand, het is dan ook een aanrader om het onderwaterwereld met eigen ogen te zien. Voor de mensen die niet willen of kunnen duiken/snorkelen is er een onderzeeër van Sindbad Marines, zij zijn volgens mij ook de enige in Hurghada met een onderzeeër. een Must See is de Giftun eiland! Een aanrader! Een woestijntrip is ook erg leuk, lekker crossen door de woestijn en daarna een bezoekje brengen aan een bedoeïenen dorp. De excursies zijn erg goed georganiseerd en iedereen is ook keurig op tijd. Verder heb je de Senzo Mall, niet heel bijzonder, er is een grote supermarkt handig als je iets nodig hebt, prijzen zijn hetzelfde als in NL. Een andere leuke kledingzaak is LC Waikiki vergelijkbaar als de H&M en Zara/Mango. Men vindt Egypte onveilig, wij hebben ons geen minuut onveilig gevoeld in Hurghada. Je ziet wel de sporen van de afgelopen jaren, veel onafgebouwde vastgoedprojecten, appartementen en winkels die leegstaan. Dat zijn de enige littekens van Hurghada. Al met al een top stad om te relaxen :)
Waardering 10,0
Waardering 10,0
Cultuur 10,0
Omgeving 10,0
Zorg voor natuur 10,0
17-2-2017
Gerbrand Landman
een stad met meerdere gezichten ....
Het oude deel van Hurghada, de Bazaar, straalt denk nog wel een authentieke sfeer uit. Het nieuwere deel, Sharatonstreet en de Marina, zijn helemaal ingesteld op (Europees) toerisme. Rustig even naar het assortiment van een winkeltje kijken is er niet bij. De verkopers vliegen op je af als bijen op een pot honing en uiteraard moet er driftig onderhandeld worden anders betaal je de hoofdprijs. Het kost geen enkele moeite om uiteindelijk op 40 á 50% van het initieel gevraagde bedrag uit te komen en ze accepteren alles: dollars, euro's en Egyptische ponden. Taxichauffeurs sluiten graag een deal voor zowel heen- als terugreis, te betalen aan het einde van de terugreis. Daar hebben wij zowel positieve als negatieve ervaringen mee. Een positieve ervaring was met een taxichauffeur die zo weinig vroeg voor een rit dat ik er nog 50 Egypische Pond bij deed. dat werd vervolgens beloond met een paar glazen verse Mangosap waarvoor hij onderweg stopte en ons dat aanbood. Een werkelijk bijzondere ervaring!
Stranden 7,0
Sfeer 7,0
Zorg voor natuur 2,0
15-2-2017
Pascanellie de jong
wij blijven lkkr op het resort
hurgada aan het resort is tegek , er buiten een grote zooi ! de marina is een aanrader !!
  • ReisgezelschapMet jonge kinderen
Uitgaansleven 4,0
Cultuur 6,0
Sfeer 5,0
13-3-2017
fam kellenaers
fantasties
zeer mooie pier palmbomen echt een plaatje ,om te snorkelen was het water erg koud maar toch de moeite waard.met een boot gaan vissen mooie boot lekker eten en zelfs een mooie taart aan boord omdat mijn ouders 50 jaar getrouwd zijn.vriedelijke jongens echt een aanrader.min puntje in de hotels kan je geen geld wisselen.pin automaten zijn er schaars of leeg . kunt ook met euro betalen maar hadden ze liever niet was voor hun ongunstig.maar zeer de moeite waard wij willen volgend jaar zeker terug .mooie nieuwe luchthaven zeer goed beveiligd.
  • ReisgezelschapMet een groep
Uitgaansleven 6,0
Cultuur 10,0
Omgeving 8,0
Zorg voor natuur 10,0
11-2-2017
Bekkema
Levendige omgeving maar erg vies
Ik kan alleen oordelen over de wijk Sakala ben er al 13 keer geweest maar ga er alleen heen voor de rust in het hotel en om te duiken en het is er spot goedkoop echt een Nederlander hé.
Uitgaansleven 3,0
Cultuur 3,0
Stranden 8,0
Sfeer 3,0
26-1-2017
Margriet
Echt heerlijk om er even tussenuit te gaan.
Als het in Nederland vriest zit je in Hurghada nog heerlijk in de zon. Je krijgt veel luxe voor weinig geld. Ik vind het sneu dat er minder toeristen komen en hoop dat ze een beter seizoen krijgen zodat ze weer wat aan het achterstallig onderhoud kunnen doen voor een beter straatbeeld. De resorts zijn wel super onderhouden.
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumJan. 2017